רצה לטוס לנופש והסתבך עם סוכנות הנסיעות האינטרנטית

יעקב גרודקה No Comments on רצה לטוס לנופש והסתבך עם סוכנות הנסיעות האינטרנטית
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים החלו לרכוש כרטיסי טיסה באמצעות מגוון אתרי האינטרנט, שמחליפים את סוכני הנסיעות הפרונטליים. רובם של האתרים המשווקים כרטיסי טיסה באינטרנט, מבוססים למעשה על סוכנות נסיעות קיימת, והמכירה נעשית בצורה אינטרנטית, אולם לא רבים מודעים לחסרונות הרבים של השירות.

אמנם, בתחילה נרתעו רוב הישראלים מרכישת כרטיס טיסה באמצעות אתר האינטרנט ללא פגישה או שיחה עם סוכן נסיעות, אלא שבשנים האחרונות הרתיעה קצת נדחקה, ורבבות כרטיסים נרכשים שלא באמצעות שיחה עם סוכן נסיעות.

אחד האתרים המובילים בתחום בישראל הינו אתר השוואות הטיסה, טרווליסט, שבו מוצעים לרוב כרטיסי טיסה במחירים אטרקטיביים יחסית. האתר מהווה פלטפורמה ש'משדכת' בין הלקוח לבין סוכנויות נסיעות שונות, כשהאתר מתפרנס מעמלות המועברות לו על ידי סוכני הנסיעות.

ההצעה נראית בדרך כלל קוסמת מאד. מחיר אטרקטיבי ואפשרות לרכישת כרטיס טיסה מיידי, אלא שבמציאות לא תמיד הכל זורם חלק. כך גילה גם יוסף שרכש לאחרונה כרטיס טיסה לאירופה. לאחר שבדק את המחירים בטרווליסט ומצא כי סוכנות הנסיעות סעבבה הציעה את המחיר הטוב ביותר, הוא רכש באמצעות טרווליסט את הכרטיס בסעבבה. הוא מילא את כל הפרטים כנדרש כמו גם את פרטי כרטיס האשראי וציפה לקבל את הכרטיס, אולם, למרות שכבר רכש בעבר באמצעות פלטפורמה זו, הוא גילה להפתעתו כי ההזמנה לא אושרה מיידית. בהודעה שקיבל לתיבת המייל שלו נכתב כי ההזמנה מצויה בתהליך אישור, וכי עד לטיפול בידי סוכן הנסיעות, אין המקום והמחיר מובטחים לו. השעה הייתה מאוחרת בלילה, ויוסף ביקש לרכוש את הכרטיס במחיר האטרקטיבי המוצע, ולכן פנה לסוכן נסיעות אחר, שביצע את ההזמנה.

לתדהמתו גילה יוסף בבוקר שלמחרת כי בתיבת המייל שלו נחתה קבלה מצד חברת סעבבה על הכרטיס שלו, למרות שמבחינתו, ולאור ההודעה שקיבל, ההזמנה לא הושלמה בשעתו וכי נדרש טיפול של סוכן נסיעות. כשפנה יוסף לסוכנות הנסיעות וביקש לבטל מיידית את הכרטיס, ענתה לו הסוכנת שהדבר אינו אפשרי. רק אחרי שהתעקש היא "הסכימה" לבטל את הכרטיס תמורת 100 ₪ כדמי ביטול.

מטרווליסט נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "המקרה הנדון נבדק על ידנו לעומקו כדי להבין ולוודא כי כל סוכני הנסיעות המשולבים באתר ממשיכים לתת את השירות המיטיבי ביותר מדי יום".

עוד נמסר כי "במקרה זה קיבל הלקוח אישור ראשוני על כך שהזמנתו נקלטה ונמצאת בתהליך אישור יחד עם מספר הזמנה, הפרטים הטכניים של הטיסה, מחירה והדרך ליצירת קשר עם הסוכן. למחרת בבוקר, עם השלמת ההזמנה על ידי הסוכן קיבל הלקוח עדכון סופי וקבלה שמאשררים את הזמנתו. כל ביטול שנעשה לאחר מכן על ידו מגובה בסכום כספי, קרי דמי ביטול ושינוי ע"פ חוק הגנת הצרכן".

לדברי החברה, "חשוב לציין כי במעמד ההזמנה ולאחר שזו בוצעה נמסר ללקוח בהודעת האישור באופן בולט ומרכזי כי הזמנתו נקלטה ושיש להשלימה מול סוכן הנסיעות בהקדם על מנת להבטיח את המקום והמחיר של הטיסה אשר ביקש לעצמו, וכי ביטול ההזמנה הינו בהתאם לתנאי הזמנה".

מחברת סעבבה נמסר בתגובה לאתר 'קול חי' כי "מבחינת חוק הגנת הצרכן, לקוח שביצע הזמנה תוך מתן פרטי כרטיס האשראי, אנו רשאים לגבות 100 ₪ או 5 אחוז מהעיסקה, הנמוך מביניהם, כדמי ביטול. במקרה המפורט, כמחווה שירותית, זיכינו את הלקוח בסכום המלא".



0 תגובות